Marketing értelmező szótár – I. rész

Az online marketingnek – és, általában véve, magának az internetnek is megvannak a saját szakkifejezései, melyeket jó ismernünk, akár netes keresőkre specializálódott szakemberek vagyunk, akár laikusok. Íme tehát az internetes marketing szakkifejezéseiből egy csokor: Mindig megpróbálunk olyan tisztán és világosan fogalmazni, ahogyan csak tudunk, de ha bármit nem értenének teljesen, írjanak kommentet, a feltett kérdésre, kérdésekre a következő cikkünkben válaszolunk!

„Gazdagodj meg gyorsan” ajánlat

Ezek a tipikus könnyű pénzszerzési lehetőségeket kínáló ajánlatok, amik aránytalan, és gyakran
irreális megtérülést ígérnek minimális pénz, idő és energia befektetésével.

Természetesen nem csak az interneten léteznek ilyen gyors meggazdagodást kínáló lehetőségek –
fogadások, magas hozamot biztosító befektetések, részvénypiac stratégiák, stb. –, de az online
világban gyakran „bizonyított” taktikákról van szó, amik „automatikusan” pénzt termelnek.

Habár nem vehetünk egy kalap alá minden ilyen jellegű ajánlatot (előfordulhatnak valóban működő
stratégiák), érdemes körültekintőnek lenni, amikor az ember egy ilyen stratégiába való befektetésen
gondolkodik. Érdemes úgy hozzájuk állni, hogy ha egy ilyen ajánlat túl jól hangzik, hogy igaz legyen,
akkor valószínűleg ez nem véletlen.

404-es hibakód – kicsit bővebben, hogy meg lehessen érteni..

Mi az a 404-es hibakód?

A 404-es hibakód egy szabványos HTTP állapotjelző válaszkód. A 404-es állapot akkor fordul elő, amikor a kliens (általában a böngészőszoftver) képes felvenni a kapcsolatot a szerverrel, azonban a szerver nem képes megtalálni a kliens által kért dokumentumot (pl. egy weboldalt), így egy 404-es hibakódot ad vissza helyette, ezzel jelezve a kliensnek, hogy nem találja, amit az kért tőle.

Mi okozhat 404-es hibát?

A 404-es hibát általában sehová nem vezető („halott”) hivatkozások okozzák – ezek több okból is előfordulhatnak:

  • Az URL vagy annak tartalma törölve lett, vagy áthelyezésre került (átirányítás nélkül).
  • Az URL-t rosszul írták meg (amikor elkészítették vagy átalakították a webhelyet), esetleg rosszul lett hivatkozva rá, vagy rosszul írta be a felhasználó a böngészőjébe
  • A DNS nem tudja IP címmé alakítani a kért domain nevet.
  • A beírt domain név már nem létezik.

A halott linkek sokáig a webhelyeken maradhatnak, mert a webmesterek és szerkesztők nem mindig veszik észre, ha egy hivatkozott tartalom elköltözött, vagy törölve lett, és a link már nem működik (bizonyos böngésző kiegészítők és SEOsegédeszközök segíthetnek megtalálni ezeket egy weboldalon vagy webhelyen belül).

Sok 404-es hibakódot visszaadó weboldal a keresőmotorok találati oldalain is megjelenik, még akkor is, ha már törölték vagy átköltöztették őket egy másik URL-re (ez azért van, mert a keresőtalálati oldalak a keresőmotorok adatbázisából dolgoznak, és nem feltétlenül az aktuális formájukban jelenítik meg az oldalakat.

Miért veszélyesek a 404-es hibák?

Amikor egy keresőmotor feltérképez egy webhelyet, és azon túl sok 404-es hibát talál, akkor az negatívan befolyásolhatja a webhely tekintélyét az adott motor szemében. Az ok egyszerű: ha egy webhelyen sok olyan hivatkozás szerepel, amelyek 404-es hibát adnak vissza, akkor logikus, hogy a webhelyet nem igazán tartják karban a szerkesztők vagy webmesterek. Ezt a keresőmotorok általában a rangsorolás csökkentésével „büntetik”, ami rontja a webhely tartalmainak láthatóságát, és ezzel a forgalmát is.

Egy másik fontos szempont, hogy ha egy felhasználó túl sok (értsd: néhány) 404-es hibával találkozik egy webhelyen, akkor könnyedén meginoghat az abba vetett bizalma, nem is beszélve arról, hogy senki sem szeret egy félig-meddig működő webhelyet böngészgetni. Ez rossz felhasználói élményt eredményez, és a látogatók többsége elhagyja majd a webhelyet, mielőtt bármi lényegeset csinálna rajta.

A 404-es hibák felkutatása a webhelyen

A 404-es hibák tehát gyengíthetik egy webhely rangsorolását és hírnevét a felhasználók szemében, és habár felhasználói hiba is okozhatja őket (például ha valaki rosszul hivatkozik egy egyébként létező dokumentumra, vagy rosszul írja be az URL-t), a webmesterek felelőssége, hogy a lehető legtöbb belső és külső 404-es hibát megelőzzék, vagy orvosolják.

Számos ingyenesen használható eszköz kínál ilyen funkciót – íme néhány népszerűbb ezek közül:

  • Google Search Console: Az első és legkézenfekvőbb opció a Google Search Console-t használni, ami a Googleingyenes, webmestereknek készített webhelyállapot-elemző eszköze. A 404-es hibákat az Index > Lefedettségnézetben találod. Ez segít meghatározni, hogy a Google mely oldalakat érzékelte 404-es hibával webhelyeden. Miután kijavítottad a felsorolt hibákat, megjelölheted őket készként, és ha a Google a következő feltérképezéskor úgy véli, hogy valóban megoldódtak a problémák, törli őket a listából.
  • Dead Link CheckerEz az eszköz gyors és megbízható, ráadásul használata is egyszerű, és nincs szükség hozzá regisztrációra (bármelyik webhelyet ellenőrizheted vele, nem csak sajátodat). Egyszerűen írd be az adott webhely vagy oldal URL-jét, válaszd ki, hogy az egész webhelyet, vagy csak a beírt lapot szeretnéd vizsgálni, és írd be az ellenőrző kódot a vizsgálat indításához. A webhely méretétől és a hivatkozások számától függően a vizsgálat eltarthat néhány percig, de a végeredmény egy összegzett lista, amelyen minden működő és nem működő hivatkozás szerepel illetve azok a kódok (pl. 404), amiket visszaadnak.
  • W3C Link Checker: Ez az eszköz a World Wide Web Consortium (W3C) fejlesztése, és egy nagyon részletes jelentést készít webhelyed hivatkozásainak állapotáról. Meglehetősen mély felmérést végez, ezért nagyobb webhelyek esetén percekig is dolgozhat. Ez az eszköz sokban hasonlít a Dead Link Checkerhez, és ha igazán alapos képet szeretnél kapni webhelyed hivatkozásairól, akkor érdemes mindkettővel átnézetni.

Miért készíts egyedi 404-es hibaoldalt webhelyedre?

Amikor egy felhasználó 404-es hibával találkozik, és nem tudja, hogy ez mit jelent, akkor előfordulhat, hogy összezavarodik, vagy megijed, és elhagyja a webhelyet ahelyett, hogy megpróbálna megoldást találni a problémára (hiszen lehet, hogy csak rosszul írta be a kért oldal URL-jét, vagy rosszul hivatkozott rá valaki).

Ilyen esetekben egy egyedi 404-es hibaoldal sokkal barátságosabb lehet, mint egy általános hibaüzenet a böngészőtől. Egy ilyen egyedi hibaoldalon elmagyarázhatod a felhasználónak, hogy mi történt, és hogy mit tehet a probléma megoldása érdekében, például „Hoppá, itt nincs semmi, de nézzük csak, hogy mi lehet a hiba…” Egy kreatív 404-es oldal láttán a felhasználók kevésbé valószínű, hogy elhagyják a webhelyet.

kep

Így néz ki a Nasa Mars Exploration 404-es hibaoldala

Az egyedi 404-es oldalon számos elemet elhelyezhetsz – mintha csak egy sima oldal lenne webhelyeden. Például kerülhet rá egy keresősáv, a leggyakrabban látogatott oldalak listája, és akár még felsorolhatsz néhány olyan tartalmat is, amik kapcsolódnak ahhoz, amire a felhasználó eredetileg keresett, de már törlésre került a webhelyről (ezért jutott a 404-es oldalra).

Nem árt továbbá, ha hiányzó tartalom esetén a szerver megfelelő HTTP válaszkódot küld vissza. Például ha egy tartalomnem áthelyezve lett, hanem konkrétan törlődött, akkor 404 helyett a 410-es („Megszűnt”) üzenet helytállóbb lehet.

Hogyan lehet egyedi 404-es oldalt készíteni?

Néhány CMS rendelkezik egy automatikus üzenettel azokra az esetekre, amikor a szerver 404-es hibakódot küld a kliensnek. Amennyiben választott CMS-ed nem rendelkezik ilyen oldallal, vagy nem tudod megváltoztatni a „gyári” hibaoldalt, esetleg nem használsz CMS-t, és webhelyed csak HTML/PHP alapú, akkor a következőt kell tenned:

  1. Készíts egy hibaoldalt (404.html vagy 404.php néven) a webhely gyökérkönyvtárába (root)
  2. Nyisd meg a .htaccess fájlt (vagy készíts egyet, ha még nincs) a gyökérkönyvtárban, és írd bele a következőt: ErrorDocument 404 /404.html – ez után mentsd el a fájlt

Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy működik-e, csak üss be egy nem létező URL-t webhelyeden, és nézd meg, hogy megjelenik-e az egyedi hibaoldal.

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés?

Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, és használható információvá alakításának folyamata. Az adatkezelést általában egy, vagy egy csapat adatkezelő végzi, különösen nagyobb cégeknél és projektek esetén, mert a nem megfelelően kezelt adatok negatívan befolyásolhatják a végeredményeket, vagy veszélyeztethetik az ügyfelekről tárolt személyes adatokat.

Az értékesítésben az adatkezelés általában azt jelenti, hogy a lehetséges vásárlók adatait egy CRM eszközbe táplálják be, hogy nyomon követhessék aktivitását.

Mik az adatkezelés lépései?

1. Adatgyűjtés

Az adatkezelés első lépése az adatgyűjtés. Az adatok különféle rendelkezésre álló forrásokból kerülhetnek összeszedésre – de fontos, hogy minden forrás megbízható és hiteles legyen, mert ez biztosítja az adatok minőségét is.

2. Adatelőkészítés

Miután az adat begyűjtésre került, a következő lépés az előkészítése. Az előkészítés, vagy „elő-feldolgozás” során a nyers adatot kiválogatják, és rendezik a következő fázisokra. Ilyenkor történik az hibák ellenőrzése is, az esetleges rossz (duplikált, rossz, hiányos) adatok kiszűrése is.

3. Adatbevitel

Az előző fázisban előkészített adatok a bevitel során kerülnek bele abba a rendszerbe (például egy CRM-be), amiben aztán megtekintik, és használják őket. Ekkor az adatok lefordításra kerülnek arra a nyelvre, amelyen aztán az adott rendszer képes kezelni azt. Ez az első olyan fázis, amelyben a nyers adatok használható információvá kezdenek formálódni.

4. Adatfeldolgozás

Ebben a fázisban értelmezésre kerülnek az előbb bevitt adatok. A feldolgozás újabban egyre gyakrabban történik gépi tanulással, habár a folyamat menetét befolyásolhatja, hogy milyen jellegű adatok feldolgozása is történik, és hogy a feldolgozott adatokat milyen felhasználási célra szánják.

5. Kimenet/lefordítás

A kimeneti/lefordítási fázis az a szakasz, amelyben az adatok olyan formába kerülnek át, amelyben nem csak az adatkezelő szakemberek képesek értelmezni, tehát szöveges magyarázatot fogalmaznak meg hozzájuk, vagy éppen egy grafikonon, képeken, videókban ábrázolják őket. Amikor egy cég egy külső adatkezelő ügynökséggel végezteti adatai kezelését, akkor ettől a fázistól kezdve lesz képes felhasználni a kész eredményeket saját hasznára.

6. Adattárolás

Az utolsó fázis az adatok tárolása. Miután az összes adatot feldolgoztak, ezek eltárolásra kerülnek későbbi feldolgozáshoz.

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat?

Az informatikában az adatvédelmi nyilatkozat egy olyan dokumentum, amely nyilvánosan közli a felhasználókkal, hogy egy webhely, amelyet használnak, vagy használni készülnek (vagyis pontosabban az azt üzemeltető szervezet) hogyan használja fel a személyes információikat.

Az adatvédelmi nyilatkozat lehet digitális dokumentum, megjelenhet egy webhelyen, és létezhet nyomtatott formában is. Az, hogy mely cég milyen adatokat gyűjt be és tárol felhasználóiról változó, de általában demográfiai és személyesebb adatokról van szó. Egy megfelelően megfogalmazott adatvédelmi nyilatkozat érthetően közli a felhasználóval, hogy a szolgáltatás használatával milyen adataihoz biztosít hozzáférést a cég számára.

Fontos megjegyezni, hogy az adatvédelmi nyilatkozat tartalma az adott ország, vagy terület sajátos szabályzataitól is függ.

Az adatvédelmi nyilatkozatok a webáruházak és más digitális szolgáltatások üzemeltetésének fontos részeivé váltak, és kétségtelen, hogy a jövőben is nagy hangsúlyt fektetnek szabályozásukra a hatóságok – erre a GDPR is jó például szolgált.

Adsense

Mi is az a Google Adsense?

Az Adsense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével weboldalak tulajdonosai kiadhatják oldaluk felületeit reklámok számára, ezzel pénzt keresve. Az Adwordsben feladott hirdetések a keresési listákon kívül ezeken a felületeken jelennek meg. 

Google Adsense hirdetés egy portálon

A Google Adsense-ről bővebben

Weboldalakon nem csak egyszerűen a reklámok engedélyezése, de azok tartalma is kinézete is változtatható. Ezzel egyrészt a hirdetők olyan környezetben tudják elhelyezni reklámjaikat, melyek illenek hozzájuk, így olyanoknak hirdetve, akik érdekeltek az adott témakörben, tehát valószínűleg a reklám is érdekes lesz számukra. A hirdetések külsejének megszabásával igazíthatjuk azokat az oldal megjelenéséhez. Megadhatjuk hol és mekkora méretű reklámok lehetnek, és azok színvilágát is meghatározhatjuk, hogy ne térjenek el túlzottan az oldal dizájnjától.  

A Google lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy tartalomhoz kapcsolódó PPC hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyükön a Google AdWords rendszerből, és hogy bevételt termelhessenek, ha valaki rákattint ezekre. 2004-es indulása óta az AdSense vált az online hirdetők egyik legfőbb bevételforrásává.

Az AdSense rendszere megállapítja az adott webhely tartalmát a kulcsszók és a meta címkék alapján, majd kapcsolódó témájú hirdetéseket küld a webhelyre. Amikor egy látogató rákattint az egyik ilyen hirdetésre, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google-nak, amely összeg egy része a hirdetést megjelenítő oldal tulajdonosát illeti.

A webmestereknek regisztrálniuk kell egy AdSense fiókot, amit ez után a Google-nak jóvá kell hagynia. Ha ez is megtörtént, a webmester egy kódot kap a Google-tól, amit el kell helyeznie a webhelye forráskódjában. Ez a kód felel a releváns hirdetések megjelenítéséért, valahányszor egy felhasználó betölti a webhely egyik weboldalát.

A webmesterek kizárhatnak bizonyos hirdetéseket webhelyükről (általában a közvetlen versenytársakét). Ezen kívül azonban nem befolyásolható, hogy mely hirdetések kerülnek megjelenítésre. Ezt csak a webhely bizonyos kulcsszavakra való optimalizálásával lehet elérni, hogy az AdSense rendszere biztosan tudja, milyen hirdetéseket küldjön arra.

A webmesterek jövedelme a következő szempontoktól függ:

  • Az elsődleges és legfontosabb szempont természetesen az AdSense kóddal ellátott oldalak forgalma. Minél nagyobb a forgalom, annál több látogató kattint majd a hirdetésekre.
     
  • A CPC, azaz a kattintásonkénti ár. Ez az az összeg, amelyet a hirdetők fizetnek a Google-nak, valahányszor egy látogató egy specifikus kulcsszóhoz kapcsolódó hirdetésükre kattint. Ez legfőképp az adott kulcsszóért folyó versenytől függ, azaz hogy hány hirdető licitál rá. A Google nem hozza nyilvánosságra a hirdetést megjelenítő webmesterek részesedési százalékát, az azonban az egyértelmű, hogy a jobban fizető kulcsszavakra optimalizált webhelyek több bevételt hozhatnak ilyen forrásból. Ezt az összeget nagyban befolyásolja a 2006-ban bevezetett intelligens árképzés elnevezésű szolgáltatás is.
     
  • A hirdetések pozíciója azt jelenti, tehát hogy hol helyezkednek el a hirdetések az oldalon a tartalomhoz képest.
     
  • Az elrendezés – a főcím és a hivatkozások színe, betűtípusa, mérete, háttér, stb. A hirdetés nem kell, hogy a hagyományos Google formátumot kövesse – egy webmester észrevétlenül is beépítheti ezeket weboldala designjába. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha egy hirdetés nehezebben ismerhető fel hirdetésként egy oldalon, és inkább annak részeként szerepel rajta. Habár az AdSense szabályzata szerint tilos rávezetni a látogatókat, hogy a hirdetésekre kattintsanak (nyilak, buzdító feliratok, stb.), az oldal elrendezésének átalakítása egy megengedett módja az átkattintási arány növelésének.

A Google Adsense és a konkurencia

Szabályozhatjuk azt is az Adsense kezelő felületén keresztül, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalunkon. A hirdetések lehetnek szöveges linkek, képes bannerek vagy akár videók is. A kezelő felület segítségével kizárhatjuk a konkurenciát is! 

AdWords

A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az új platformról szeretnél többet megtudni, akkor kattints ide!

Az AdWords a Google fizetett kereső marketing programja, a maga nemében a legnagyobb a világon és a legtöbb országban, kivéve Kínát (Baidu) és Oroszországot (Yandex)… Az AdWords 2001-ben indult, és az első ún. „pay-per-click”, azaz kattintásoként fizető szolgáltató, amely a Minőségi Besorolás elvén működött, bekalkulálva a keresések relevanciáját is (amire a korábbi keresések eredményességéből következetett), a fizetett összeg súlya mellett, a találati lista sorrendjének meghatározásakor. Az AdWords bár egyszerűnek tűnik vele a hirdetéskezelés, komoly szaktudást igényel. Amennyiben a beállításokhoz nem értünk, nincs tapasztalatunk az AdWords hirdetések terén egy-egy látogatóért, vevőért sokszorosát is kiadhatjuk, ahhoz képest, mint ha a hirdetés optimalizálást szakemberre bízzuk. 

Az AdWords tehát a Google egyik hirdetőrendszere, amely segítségével a hirdetők olyan hirdetéseket helyezhetnek el a Google találati oldalain, amelyek a felhasználó kereséséhez kapcsolódnak. A hirdető minden ilyen hirdetésre történő kattintásért egy bizonyos összeget fizet a Google-nak (PPC hirdetés). Egy AdWords kampány beállítása során a hirdető megszabja, hogy milyen kulcsszókra szeretné, hogy megjelenjen a hirdetése (esetlegesen hogy melyekre nem), és hogy mekkora összeget hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért. Ezt követően az, hogy a hirdetés megjelenik-e erre az összegre, és hogy milyen pozícióban, azon múlik, hogy hány másik hirdető célozza meg ugyan azt a kulcsszót és hogy mennyit hajlandóak fizetni érte. Lényegében egyfajta licitálásról beszélünk.

Az AdWords hirdetés egy címsorból, két sor szövegből és abból URL címből áll, amelyre a felhasználó kerül a hirdetésre kattintva.

A Google találati oldalai több részre vannak felosztva. A fizetett hirdetések egy kis zöld „Hirdetés” címkével jelennek meg az organikus találatok felett.

A legfelső hirdetés teljesít a legjobban a Google szempontjából, ami azt jelenti, hogy ez termeli a legtöbb bevételt a Google számára. Ezt két szempont határozza meg:

  • A hirdető maximum licitjéről
  • Az átkattintási aránytól (CTR)

Példa az AdWordsre

Például amennyiben „A” hirdető 100 Ft-ot kínál, de átkattintási aránya 1%-os, akkor „B” hirdető 50 Ft-os, 5%-os átkattintási arányú ajánlata jövedelmezőbbnek számít a Google szemében. Ez azért van, mert míg „A” hirdető 100 megjelenítésből csak 100 Ft-ot hoz a Google-nak, addig „B” hirdető 250 Ft-ot.

Habár a Google egy igen minimálisnak mondható összeget követel meg licitárnak, egy hirdető költségvetését akár néhány forint is képes felborítani. Éppen ezért a Google lehetővé teszi egy bizonyos napi költségvetés beállítását, amely elérése után aznap többet nem jelenik meg a hirdetés.

Google AdWords és a SEO

A Google AdWords egy rendkívül népszerű hirdetőrendszer. A webmesterek ettől függetlenül szívesebben költik a hirdetésekre fordított összeg egy részét a SEO-ra, amellyel hosszú távon több ingyenes, organikus forgalmat vonzhatnak be webhelyükre a keresőtalálatok első pozícióiról. A SEO hátránya, hogy az azonnal megindítható AdWords kampányokkal szemben akár napokba, hetekbe, hónapokba is beletelhet, míg egy webhely összes oldala optimalizálásra kerül, és hogy ezeket a változtatásokat a keresőmotorok is felismerjék.

Algoritmus

Mi az az algoritmus?

Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy probléma megoldása, vagy egy feladat elvégzése. Hétköznapi példával élve egy recept is algoritmusnak számít, hiszen előre megszabott, egymás után következő lépésekkel magyarázza el, hogy pontosan hogyan is kell elkészíteni egy fogást. A számítástechnikákban a legegyszerűbb műveletektől kezdve a legbonyolultabbakig minden feladatért valamilyen algoritmus felel. Az algoritmusoknak ezekhez valamilyen bemeneti adatokra van szükségük, amelyeket felhasználhatnak az eredmény kiszámításában.

Keresők algoritmusai

Számítógépes algoritmusok felelnek többek között az összetett matematikai függvények megoldásáért, az időjárás előrejelzésekért, és természetesen keresőmotorok találati oldalain megjelenő hivatkozásokért is. A keresőmotorok időről időre robotokat (vagy “pókokat”) küldenek szájtjainkra, hogy feltérképezzék, megvizsgálják az ott található információkat. Az algoritmusok kielemzik a talált adatokat, melyek alapján azután eldöntik, szerepeljen-e az oldal a találati listán, és ha igen, milyen magasan. Ezek az algoritmusok nagyon bonyolultak lehetnek (a Google több mint 200 különböző változót használ), és a keresőmotorok természetesen féltve őrzik algoritmusaikat, mint üzleti titkot. A weboldal tulajdonosok és a keresőoptimalizáló cégek célja megismerni ezeket a kereső algoritmusokat, és a megfelelni az elvárásaiknak.  

Algoritmus a közösségi média marketingben

A közösségi platformok, mint amilyen a Facebook is, szintén algoritmusokkal határozzák meg például a hírfolyamban megjelenő posztok sorrendjét. Az algoritmus felel azért, hogy olyan híreket, képeket, információkat lássunk, melyek kapcsolódnak érdeklődési körünkhöz, és valóban relevánsak számunkra. A közösségi média marketing – SMM – feladata ezek befolyásolása. Mivel naponta akár több tízezer poszt is kikerülhet egy felhasználó hírfolyamába, fontos, hogy a mi posztunk kiemelkedjen ezek közül. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy alaposan megismerjük a közösségi hálózatok algoritmusait.

ALT tag

Az ALT tag fogalmának meghatározása

HTML tagek, melyeket weboldalakon látható képekhez csatolt leírásokhoz használnak. Akkor jelennek meg, ha az egérrel a képre navigálunk. A keresők általában nem tudják felismerni a képeket vagy az azokban található szövegeket, és csak egy ALT tag bevetésével tudják a megfelelő kategóriába sorolni őket. Keringenek hírek, miszerint minden üzleti oldalon kötelező lesz a képekhez ALT tageket rendelni, hogy a hátrányos helyzetűekek segítéséről szóló törvényeknek megfeleljenek. 

Árrés

Mit is jelent az árrés?

Az árrés egy termék vagy szolgáltatás ára és a beszerzés ára közötti különbség

Átirányítás

Mi az az átirányítás?

Az átirányítás célja, hogy a felhasználók, és/vagy a keresőmotorok egy másik URL-re érkezzenek, mint amelyet eredetileg lekértek.

Miért van szükség átirányításra?

  • A valódi URL cím egyszerűen túl hosszú és nem elég „szép”, így kevesebb felhasználó kattintana rá szívesen.
  • Egy webhely weboldala egy másik címre költözött, de vannak még erre az oldalra mutató hivatkozások. Hogy ezek a hivatkozások ne szakadjanak meg, a felhasználókat a webhely átirányítja az oldal új címére.

Marketing célokból, hogy a felhasználók automatikusan egy új, friss termék értékesítési oldalára kerülhessenek.

Az eredeti URL címen egyértelműen látszik, hogy partnerhivatkozás, ami könnyedén megváltoztatható vagy meghamisítható, így a partnert meg lehet fosztani a közvetítői díjától.

Az átirányítások leggyakoribb formái

301: „Véglegesen áthelyezve”

301-es átirányítást akkor kell használni, amikor a dokumentum véglegesen át lett helyezve egy másik URL-re. Ilyenkor a korábbi URL még forgalmat kaphat, és ez a forgalom automatikusan az új URL-re kerül majd átirányításra.

301-es átirányítás esetén a böngésző csak az első alkalommal nézi meg, hogy hová került a régi URL tartalma, és utána automatikusan a gyorsítótárból veszi elő az új URL-t, és lép át rögtön arra a címre.

A 301-es átirányítások a korábbi URL tekintélyének 90-99%-át örökítik át.

302: „Megvan” (HTTP 1.1) vagy „Átmenetileg áthelyezve (HTTP 1.0)

A 302-es átirányítást akkor ajánlott használni, amikor egy dokumentum átmenetileg másik URL-en érhető el, de még visszakerülhet az eredeti URL-re. A 301-es átirányítással szemben 302-es átirányítás esetén a böngésző minden alkalommal megvizsgálja, hogy él-e a régi URL, és nem a gyorsítótárból keresi ki az újat.

Bizonyos esetekben a 302-es átirányítás az ésszerűbb megoldás, azonban ez nem örökít át annyi linktekintélyt, mint a 301-es megoldás.

Meta frissítés

A meta frissítések olyan átirányítások, amelyek nem szerver, hanem oldalszintén történnek. Ezek általában lassabbak, és keresőoptimalizálás szempontjából nem előnyösek. Gyakran egy 5 másodperces visszaszámlálás tartozik hozzájuk: „Ha a böngésző nem irányítja át 5 másodpercen belül, akkor kattints ide.”

A meta frissítések örökítenek ugyan némi linktekintélyt, de nem érdemes használni őket, mert sokat ronthatnak a felhasználói élményen is.

Példa az átirányításra

Például ha van egy partnerhivatkozásod, ami a következőképpen néz ki:

http://www.ujtermek.hu/.page.php?id=1234&u=egold&aff_id=12345

és nem akarod, hogy a végén látható „ID” (azonosító) látható és módosítható legyen, akkor egy helyettesítő, átirányító URL-ként is feltüntetheted, például az alábbi módon:

http://www.sajatoldal.com/xyz.html

Ezen az új oldalon csak egy egyszerű kódot kell elhelyezned, amely átirányítja az összes felhasználót a fenti, hosszabb partner URL-re. Ezt azonnali és késleltetett átirányítással is meg lehet oldani.

Automata tartalomgyártó

Mi az az automata tartalomgyártó?

Az automata tartalomgyártó egy olyan számítógépes szoftver, amely automatikusan szöveges tartalmat generál számodra, hogy azt ne saját magadnak vagy külső író felbérlésével kelljen elkészítened. Az ilyen szoftverek rossz minőségű, sekélyes szöveges tartalmakat generálnak, ezért minden körülmények között érdemes messze elkerülni őket.

Az automata tartalomgyártó, “tartalomszövő” fajtái

Az ilyen programokból többfajta is létezik, amelyek különböző minőségű tartalmakat képesek generálni, azonban ezek mind ugyan azon az elven működnek. Lényegében egy nyilvánosan elérhető és szabadon felhasználható cikk szövegét fogalmazzák („szövik”) át. Bizonyos programok képesek néhány kulcsszavakban gazdag mondatot is elhelyezni a szövegben, amelyek bármilyen témakörbe beleillenek.

Az ilyen rossz minőségű szövegeket az olvasók könnyedén felismerik, és általában örökre el is hagyják az oldalt, ahol rátaláltak. A keresőmotorok algoritmusai mára már elég fejlettek, hogy a legtöbb ilyen tartalmat kiszűrjék és súlyos büntetéseket (például bannolás) szabjanak ki rájuk.

Az automata tartalomgyártók használata a jövőben is kockázatos

Természetesen a technológia fejlődésével az ilyen tartalomgeneráló programok is egyre „okosabbá” válnak, de még mindig messze vannak attól, hogy összetettebb szövegeket legyenek képesek „megfogalmazni”. A legtöbbjük egyszerűen átalakítja egy létező cikk tartalmát (a másolt tartalomból adódó problémák elkerülése végett). A webmesterek számára meglehetősen nagy kockázattal jár az ilyen programok igénybe vétele, különösen ha webhelyük forgalma első sorban a keresőmotorok találataiból származik.

A keresőmotorok szűrő algoritmusai előbb-utóbb képesek lesznek felismerni a legfejlettebb ilyen módon létrehozott tartalmakat, ezért használatuk senkinek nem javasolt.

Az ABC jelentése

Mit is jelent az ABC?

Az értékesítés világában az ABC az angol „always be closing” stratégia rövidítése, amit nagy vonalakban úgy fordíthatnánk le, hogy „mindig próbáld megkötni az üzletet”. Az ABC stratégia lényege, hogy egy értékesítő minden cselekedete egyetlen célt szolgál, méghozzá az üzlet megkötését. Az ABC kifejezés arra is utal, hogy ha egy kereskedőnek nem sikerül eladnia valamit, vagy megkötnie egy üzletet, akkor minden, amit ennek érdekében tett kudarcba fulladt.

..folytatjuk

https://media-manager.hu/

Vélemény, hozzászólás?