A szakértő, Evenich András válaszol
SEO-barát weboldal 2020-ban.
A keresőoptimalizálás módszertana állandóan változik; azok a megoldások, amelyek korábban működtek, ma már talán idejétmúlt technikának számíthatnak, vagy épp felértékelődnek egyes rangsorolási tényezők. De mi a helyzet 2020-ban? Mire kell figyelnünk, ha SEO-barát honlapot szeretnénk építeni?
A tartalom még mindig fókuszban
A minőségi tartalom jelentősége folyamatosan nőtt az évek során. Nem túlzás azt állítani, hogy megfelelő tartalom nélkül nincs magas organikus forgalom, hiába a legdrágább linkmarketing vagy az alapos technikai SEO.
De mit jelent valójában a minőségi tartalom? Evenich András, a kulcsszo.hu vezetője szerint a tartalomgyártásban nincsenek kézzel fogható mutatószámok, de számos minőségi szempontot azonosíthatunk.
A SEO szakértők többsége azt az elvet vallja, hogy a hosszabb tartalom sikeresebb a Google találati listákon – ez az állítás nem is áll messze a valóságtól. Noha a terjedelem nem garancia a minőségre, mára sok-sok elemzés és tanulmány bizonyítja, hogy a nagy terjedelemmel rendelkező tartalmak nagyobb számban foglalják el a találati lista első helyezéseit.
Evenich András szerint mégis a minőségre kell a legnagyobb figyelmet fordítani. Ha valóban jó tartalmat szeretnénk készíteni, foglalkozzunk a témával, járjuk körül, határozzuk meg a sarokpontokat, amelyekről mindenképpen szót kell ejtenünk. A legtöbb esetben kénytelenek leszünk forrásanyagokat igénybe venni, de a tartalmaink soha ne legyenek egyszerű átiratok!
Kellő időráfordítással elkészíthetjük azt a tartalmat, ami igazán hasznos az olvasóknak. Ha így teszünk, a látogatói viselkedés mérőszámai azt fogják bizonyítani a Google számára, hogy minőségi tartalommal van dolga, ez pedig kiváló organikus eredményeket hoz számunkra. Ilyen egyszerű.
Webhelysebesség – mítosz vagy csodafegyver?
A keresőoptimalizálás talán leggyakrabban vitatott területe a webhelysebességhez köthető. Abban biztosak lehetünk, hogy a gyorsan betöltődő oldalak javítják a felhasználói élményt, de mi a helyzet a SEO-val?
Valóban csak a villámgyors weboldalak kerülhetnek a találati lista élére.
Evenich András elmondása szerint a webhelysebesség csak abban az esetben gyakorol negatív hatást az organikus eredményekre, ha a betöltődés extrém-lassú.
Érdemes megnéznünk a legnagyobb e-kereskedőket, a nagy tematikus portálokat, ingatlanos oldalakat… Egyik sem nevezhető gyorsnak Google Insights vagy GTmetrics mérés alapján, mégis kimagasló organikus forgalommal rendelkeznek. Ennek ellenére foglalkoznunk kell a webhelysebességgel, de nem ettől kell várnunk az ingyenek forgalmunk fellendülését.
Még mindig a technikai SEO…
Előfordulhatnak esetek, amikor egy-egy rossz kivitelezés az organikus forgalom csökkenését idézi elő. A technikai SEO finomhangolása ezért fontos lehet; elsősorban a problémák elkerülését szolgálja a jól koordinált technikai megvalósítás.
Az évek során felértékelődtek a strukturált adatok, időközben kivezettek néhány szabványt… Ezeket érdemes figyelemmel követni és szükség esetén beavatkozni.
Külső hivatkozások nélkül nincs sikertörténet
A linképítés vagy linkmarketing nem véletlenül vált megkerülhetetlen marketingeszközzé. A jelentősége tulajdonképpen változatlan, a módszertana viszont teljesen átalakult. Érdemes visszagondolni 2012-re, illetve az azt megelőző korszakra.
A Pingvin algoritmus megjelenése előtt katalógusokkal és linkgyűjtőkkel szép eredményeket lehetett elérni. Nem csak a kisvállalkozások alkalmazták ezeket a megoldásokat, gyakran bankok és biztosítók is feltűntek ezeken a felületeken. A Pingvin megjelenését követően teljesen megváltozott a helyzet; a katalógusok inaktívvá váltak vagy egyszerűen megszűntek.
Evenich András szerint mindig lesz piaci igény a rendkívül olcsó, bár kétes eredményességet kínáló megoldások iránt. A katalógusok helyét szépen lassan átvették az úgynevezett „PR-cikkes” oldalak, amelyek a legtöbb esetben újrahasznosított domain felhasználásával készültek.
Szerencsére egyre több szolgáltatás épül a minőségi linkmarketing iránt érdeklődő vállalkozások kiszolgálására. Ma még kevesen tudják, de egyáltalán nem megfizethetetlen dolog megjelenni az ország legismertebb és legolvasottabb portáljain. 2020-ra szerencsére összeért a valódi PR a linképítéssel; ezektől a cikkektől a márkaismertség mellett a keresőoptimalizálás támogatását is várhatjuk.