PPC, Google AdWords: bevezetés az online marketing világába

Mit takar a PPC rövidítés, illetve miért fontos az online marketingben? Hogyan működik a keresőoptimalizálás, milyen szerepet játszanak ebben a kulcsszavaink?

Ha interneten böngészünk, biztosan találkozunk az online marketinggel, még akkor is, ha nem feltétlenül tudunk róla. Ha mi magunk még nem is vagyunk online hirdetők, a keresőoldalakon biztosan találkoztunk már olyan hirdetésekkel, amelyek a keresőmarketingnek köszönhetően kerültek kiemelt helyre.

PPC marketing

A PPC, azaz „pay-per-click” kattintás-alapú marketinget jelent: a hirdető akkor fizet, hogyha a hirdetésére kattintottak, nem pusztán a hirdetési felületeken való megjelenésért. Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy a hirdető nem várja meg, hogy a látogatók organikusan felkeressék az oldalát, hanem „megvásárolja” a látogatókat.

Éppen emiatt a PPC marketinget teljesítmény-alapúnak is lehetne nevezni, hiszen a hirdetés költsége azon múlik, hogy ténylegesen mekkora látogatást jelent a weboldalnak.

A PPC marketing egyik legnépszerűbb formája a keresőmarketing, mely a weboldal láthatóságát növeli a keresőoldalakon. Ennek a marketingnek az alapja a kulcsszó: a hirdetők ugyanis a keresőoldalak első találati helyére kulcsszavak alapján licitálhatnak. Megfelelő kulcsszavak választásával a hirdetéseink kiemelt helyen jelennek meg a keresőoldalakon.

Ahhoz azonban, hogy a keresőoldalon egy weboldal az első helyre kerüljön, sok múlik az online marketing kampányon: a kulcsszó megtalálásán és kiválasztásán, a jó hirdetési kampányon, a megfelelő landing page-en (ahová a hirdetés mutat), illetve a releváns tartalmon. A keresőoldalak ezeket a szempontokat veszik figyelembe, illetve jutalmazzák: azoknak a hirdetőknek, akik kreatív és releváns tartalmakat szolgáltatnak a látogatóiknak, kevesebbet kell egy kattintásért fizetniük, így magasabb lehet a profitjuk.

A PPC marketing akkor működik megfelelően, ha egy kattintás ára megtérül, azaz egy látogató lényegesen nagyobb nyereséget eredményez az oldalnak (például ha egy kattintásért a hirdető 300 forintot fizet, de a haszna 3000 forint).

Mit tegyünk, hogy mi is megjelenjünk a keresőoldalakon?

A keresőoptimalizálás ( SEO: Search Engine Optimalization) az a folyamat, amikor keresőbarát elemek beépítésével javítjuk a weboldalunk láthatóságát a keresőoldalakon. A sikeres keresőoptimalizáláshoz jól kiválasztott, releváns kulcsszavakra van szükségünk a weboldalunkon, amelyek segítik majd a keresőalgoritmusokat. A kulcsszavak mellett érdemes jól megválasztani a weboldal tartalmi elemeit: a HTML kódokat, a szövegek tartalmát és a képeket is.

Az organikus keresőoptimalizálás mellett a gyors és hatékony megjelenés másik módszere a Google Adwords.

A Google AdWords

Az AdWords a Google online hirdetési programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz.

Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és a Google tulajdonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek.

Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési modellel dolgozik, tehát a felhasználók kulcsszavakra licitálnak, majd a hirdetésükre kattintók után fizetnek. Minden egyes lefuttatott keresésnél a Google végigböngészi az Adwords hirdetőket, majd felállítja a nyertesek listáját, akik így kiemelt helyeken jelennek majd meg a keresési eredmények között. A „nyertesek” kiválasztásában különböző tényezők játszanak szerepet, többek közt a hirdetések releváns kulcsszavai és tartalma, illetve ezzel együtt a licitek költségkerete.

A kulcsszavak megtalálásához használhatunk kulcsszókereső eszközöket (például a Google Kulcsszótervezőt), hogy megtudjuk, mely kulcsszavak lehetnek kiemelten relevánsak az üzletünkben.

A cél, hogy oldalunk megjelenjen a keresőben, amikor az emberek a mi üzletünkhöz kapcsolódó termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá.

Ezeket a kulcsszavakat érdemes szorosan összekapcsolódó csoportokba rendezni. Hasznos lehet számunkra a negatív kulcsszavak beállítása is, melyekkel ki tudjuk jelölni, hogy mely kulcsszavak esetén ne jelenjen meg a hirdetésünk.

Ha például prémium szolgáltatásokat vagy termékeket kínálunk, kizárhatjuk az „olcsó” vagy „használt” kulcsszavakat, így elősegítve a hirdetéseink relevanciáját.

Érdemes kiválasztani, mely kulcsszavakba fektetünk be, hiszen így elkerülhetjük, hogy a szükségesnél többet fizessünk az online marketing kampányaink során.

A rendszer a keresések során a hirdető költségvetéséhez igazítja a megjelenéseket, így minden keresés az adott kulcsszavainkra egy aukciónak felel meg, amiben a legjobb hirdetések kerülnek első az helyekre.

De hogyan készítsünk olyan honlapot, amely alkalmas arra, hogy részt vegyen ebben a versenyben? Kiderül a jövő heti cikkünkből, amelyben a jól keresőoptimalizált, nagy látogatottságú és felhasználóbarát weboldalak felépítését és kialakítását mutatjuk majd be az olvasóknak.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse a most indult online marketing blogunkat!

www.kamaraonline.hu

https://media-manager.hu/

Vélemény, hozzászólás?