Marketing értelmező szótár: Facebook, .. de mire jó?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja – de mire jó?

REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA – Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS) – RTXZ81J

Mi az a Facebook?

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelynek felhasználói kommunikálhatnak és tartalmakat oszthatnak meg egymással, követhetik kedvenc márkáikat, élő közvetítéseket indíthatnak, és még rengeteg másra is lehetőségük nyílik, mindezt teljesen ingyen. A Facebook egy felhasználóbarát, könnyedén használható platform, akire 13 éves kortól bárki szabadon regisztrálhat. Egyszerűségének köszönhetően még a technikailag kevésbé tájékozottak is használhatják legalapvetőbb funkcióit, aminek köszönhetően a Facebookon gyakorlatilag minden korosztály fellelhető.  

Honnan indult a Facebook?

A Facebook első verziója a Harvard Egyetemen készült el és indult be 2004 februárjában – megalkotói Mark Zuckerberg és Edward Saverin voltak, az egyetem két hallgatója. Eleinte csupán az egyetem belső közösségi hálózataként működött, 2006 szeptemberétől azonban nyilvánossá vált, és azóta bárki regisztrálhat rá. A Facebook több mint egy évtizedes fennállása alatt rengeteget változott, fejlődött, és temérdek funkcióval bővült. 2,32 milliárd aktív havi felhasználójával ma toronymagasan a világ legnépesebb közösségi hálózata, amely 2017-ben 39,9 milliárd dolláros hirdetési bevételre tett szert. 

Mi az a Like?

A Like mint olyan, mára kifejezéssé vált, bizonyos nyelvekbe szinte be is épült. A Facebook legismertebb funkciója egyben egyik védjegyévé is vált. A Like gomb megnyomásával fejezhetjük, ha tetszik valamilyen bejegyzés. Ezen kívül a rajongói oldalakat is like-olni kell követésükhöz. 

A Facebook oldalak működése

A Facebookon továbbá cégek, márkák, hírességek és egyéb entitások is képviselhetik magukat különleges, úgynevezett Facebook oldalakon. Facebook oldalt bárki (még felhasználók is) létrehozhat ingyenesen. A különböző cégek itt szokták megosztani legújabb termékeiket, szolgáltatásaikat, amikre követőik reagálhatnak reakciókkal, hozzászólásokkal, és megosztásokkal is, amelyek mind hasznos, értékes visszajelzések az oldalak üzemeltetői számára. A Facebook Insights bevezetésével a kommunikáció sikeressége is mérhető, és fejleszthető. Ezzel az alkalmazással az oldalak meg tudják vizsgálni látogatottságuk adatait, rajongóik szokásait, így hatékonyabbá téve működésüket. 

A Facebook túl nagy falat ahhoz, hogy egy oldalon mindent elmagyarázzunk róla. Ha közelebbről is szeretnéd megismerni a platformot úgy, ahogyan azt egy digitális marketingesnek ismernie kell, akkor a következő cikkeket ajánljuk a figyelmedbe, amelyek választ adnak néhány fontos kérdésre:

Ezen kívül nézd meg ezeket a hasznos Facebook trükköket, amiket minden komolyabb felhasználónak (és minden marketingesnek) ismernie kell!

matebalazs

media-manager.hu

Vélemény, hozzászólás?