Marketing lexikon – fontos kifejezések értelmezése

Fizetett belefoglalás

Olyan hirdetési program, amely keretei között az oldalak számára garantált, hogy bekerüljenek egy
keresőmotor indexébe egy bizonyos összegért, azonban ez nem garantálja, hogy jó rangsorolást is
kapnak a keresőn belül.

A Looksmart linkgyűjtő oldal például nem pozíció hanem relevancia alapján listázza az oldalakat. A hirdetők azért fizetnek, hogy bekerüljenek a linkgyűjtő oldal adatbázisába CPC vagy URL alapú árazással.

Forgalomcsere

Online forgalomcsere

Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás webhelyére.

Több webhely is kínál ilyesfajta forgalomcsere szolgáltatást tagjainak, ezzel ingyenes látogatószerzési lehetőséget biztosítva számukra. A részvételhez webmestereknek csak csatlakozniuk kell a forgalomcserélő webhelyhez, majd beküldeni arra saját webhelyüket. Ez után úgynevezett „credieteket” gyűjthetnek azzal, hogy rákattintanak az elhelyezett hirdetésekre, amelyek más tagok webhelyeire irányítják őket. Az összegyűjtött creditek számától függően kerül aztán megjelenítésre az ő meghirdetett webhelyük is a többi tag számára. Tehát minél több különböző webhelyet látogatnak meg a forgalomcsere rendszerén belül, annál több tag számára válik láthatóvá saját hirdetésük.

Bizonyos forgalomcsere oldalak lehetővé teszik az így gyűjtött creditek eladását vagy pénzre való beváltását

Az ilyesfajta rendszerek általában kisebb cégek tulajdonosai számára lehetnek hasznosak, akik nem szeretnének túl sok (vagy egyáltalán) pénzt fordítani a hirdetésekre. Persze az így beérkező forgalom minősége annyira minimális, amennyire csak lehet, hiszen a látogatók nem érdeklődnek a webhely tartalma iránt, csupán a creditek begyűjtése a céljuk.

A forgalomcsere ugyan nem költséges pénz tekintetében, de a befektetett idő szempontjából már annál inkább. A minimális eredmények miatt általában nem éri meg vesződni velük.

Hirdetésbővítmény

Mi az a hirdetésbővítmény?

A hirdetésbővítmények (angolul „ad extensions”) olyan plusz információrészletek, amelyekkel kibővíthető egy Google Ads hirdetés, hogy több információt kínáljanak a felhasználóknak. Ezek az információk lehetnek telefonszámok, extra hivatkozások a webhelyről, vagy éppen vélemények a reklámozott termékről, szolgáltatásról.

A hirdetésbővítmények használatának nincsenek extra költségei. Néhány bővítmény automatizált, ami azt jelenti, hogy a Google Ads magától hozzáadja azt a hirdetéshez – ilyen a hívásbővítmények, és a belsőlink-bővítmények. Vannak kézileg beállítható bővítmények is, amiket saját szükségleteid szerint szabhatsz testre.

Íme néhány gyakran használt bővítmény rövid ismertetője, és néhány tipp ahhoz, hogy hogyan érdemes használni őket!

Belsőlink-bővítmények

A belsőlink-bővítmények plusz hivatkozások a hirdetésen belül, amelyek a webhely különböző oldalaira irányítják a felhasználókat. Ezek a linkek lehetővé teszik, hogy nyomon kövesd, kik mely hivatkozásokra kattintanak a felsoroltak közül, és ezzel felmérd, hogy mely tartalmak iránt van a legnagyobb érdeklődés.

Érdemes arra is használni őket, hogy rövid, webhelyed mélyebb oldalaira mutató kampányokat indíts, ezzel megkönnyítve a szezonális kampányolást. Egy másik lehetőség kifejezetten mobilról böngészők számára hivatkozásokat elhelyezni hirdetéseidben.

Kiemelő bővítmények

A kiemelő bővítmények segítségével plusz szöveges tartalmat helyezhetsz el egyszerű szöveges hirdetéseidben. Megjeleníthetsz (kiemelhetsz) különféle részleteket cégedről, termékeidről, vagy éppen szolgáltatásaidról – ezek az adatok a hirdetés alatt jelennek majd meg. A kiemelések úgy néznek ki, mint a hivatkozások, de nem lehet rájuk kattintani.

A kiemelő bővítményeket könnyű beállítani, egyszerű megjelenésűek, és nem kell hozzájuk extra hivatkozásokat gyűjteni aloldalaidhoz. Ezek a bővítmények jól kihasználják a rendelkezésre álló helyet a Google keresőtalálatok között, és nem kell értük plusz költségeket fizetni. Érdemes őket a legfontosabb jellemzők, termékek, szolgáltatások megemlítésére használni.

Üzenetet küldő bővítmények

Ha mobilközönséget igyekszel megcélozni hirdetéseddel, akkor az üzenetküldő bővítmények segíthetnek arra ösztönözni ideális ügyfeleidet, hogy egy számukra kényelmes módon vegyék fel veled a kapcsolatot – szöveges üzenetek formájában. Az üzenetek kiösztönzésére egy jó felhívásra lesz szükség – például „Ha többet szeretne megtudni, üzenjen nekünk!” Sok felhasználó sokkal szívesebben küld inkább szöveges üzenetet, minthogy felhívjon egy céget.

Hívásbővítmények

A hívásbővítmények lehetővé teszik, hogy a felhasználók közvetlenül a hirdetésből indítsanak hívást a céghez. Ezeket persze más bővítményekkel is lehet kombinálni, a fokozott eredmények érdekében.0

Ha a céged számára fontosak a hívások (például remek ügyfélszolgálatod van, és szerezted, ha szóban egyeztethetsz az érdeklődőkkel), akkor ezek a bővítmények kiválóak lesznek számodra. A hívásbővítmények részletes statisztikákat kínálnak a beérkező hívásokról, amik segíthetnek pontosabban felmérni hirdetéseid értékét. Külön érdekesség, hogy ezek a bővítmények ütemezhetők is, hogy csak akkor jelenjenek meg a hirdetésekben, amikor céged fogadni is tudja a hívásokat.

matebalazs

http://media-manager.hu

Vélemény, hozzászólás?