Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC hirdetésekkel kapcsolatos kifejezés. 

Az EPC két jelentése:


Amikor egy partnerterméket vagy CPA ajánlatot PPC hirdetéssel reklámoznak, az EPC-t az összkereset (bizonyos időtartamon belüli) összes kattintással való elosztásával lehet kiszámolni.

Példa az EPC-re

Tegyük fel, hogy egy ebookot reklámozol (közvetítesz) a Google AdWords-ön keresztül. Az ebook ára 500 Ft, a közvetítői díj pedig 50%, tehát minden általad közvetített eladott könyvvel 250 Ft-ot keresel. Az értékesítési oldal a látogatók 4%-át konvertálja át vásárlókká, tehát 25 hirdetésedre kattintó személyre van szükséged, hogy egyetlen könyv értékesítésre kerüljön a te közvetítéseddel. Az EPC ebben az esetben 250 / 25 = 10 Ft. 
Ha tehát profitot szeretnél termelni ebből, akkor olyan kulcsszavakat kell megcéloznod, amelyek kattintásonkénti költsége (CPC) kisebb, mint 10 Ft. Minél alacsonyabb a CPC, annál nagyobb profitra tehetsz szert. 

Egy AdSense, vagy bármilyen PPC hirdetéseket megjelenítő webhely tulajdonosa számára az EPC egyszerűen azt az összeget jelenti, amennyit a tulajdonos egyetlen hirdetésre (egy látogató által) való kattintás után keres.

https://matebalazs.hu

https://media-manager.hu/

Vélemény, hozzászólás?